Kotiapupalvelu

Yhdistys ei ole pystynyt pitämään yllä kotiapupalvelua koronatilanteen vuoksi vuonna 2020, ja pyrimme yhä olemaan varovaisia ylimääräisten sosiaalisten kontaktien kanssa. Jos koronatilanne kuitenkin antaa periksi syksyn mittaan, pyrimme aloittamaan kotiapupalvelun uudelleen loppuvuodesta. Tiedotamme tästä vielä erikseen.

Apua arjen askareisiin!

Jyväskylän Reumayhdistys tarjoaa jäsenistölleen edullista kotiapupalvelua. Palvelu on jäsenetu, joka on tarjolla jokaiselle jäsenelle riippumatta hänen terveydentilastaan tai sairauden asteestaan. Kotiapupalvelu on kotitalousvähennyskelpoinen.

Kotiapupalvelun toimenkuvaan kuuluvat mm:
      - Siivous
      - Muut kodinhoitotyöt
      - Ikkunoiden pesu
      - Liinavaatteiden vaihto
      - Asiointipalvelu
      - Pyykinkäsittely
      - Ulkoiluttaminen

Kotiaputyötä tulee pääsääntöisesti tekemään työpari eli kaksi työntekijää. Joskus kuitenkin sairastapauksissa tai yllättävissä tilanteissa työtä pääsee tekemään vain yksi työntekijä. Kotiavun työ suoritetaan asiakkaan siivousvälineillä ja pesuaineilla; kotipalvelutyöntekijöillä on mukanaan vain ikkunanpesulasta. Palvelualueina ovat Jyväskylän keskustan alue sekä lähialueet noin 20km säteellä.

Kotiapuaikoja voi varata sekä kuluvalle kuulle että seuraavalle kuukaudelle
- puhelimitse Maikalta toimiston puhelinnumerosta 050 579 1156
- käymällä paikan päällä Reumayhdistyksen toimistolla

Kotiapuajat ja hinnat:
2 työntekijää
60 euroa Ma-pe aamupäivät klo 9.00 - 11.50
60 euroa Ma-to iltapäivät klo 12.40 - 15.30
50 euroa Pe iltapäivä klo 12.40 - 15.00

Soita toimiston aukioloaikana!
ma klo 10 - 14
ke klo 12 - 17
to klo 10 - 14.

Varattua aikaa voi siirtää tai peruuttaa, mutta tällaiset muutokset pyydetään tekemään vähintään 2 päivää etukäteen, jotta kotiaputyöntekijöille pystytään etsimään uusi työkohde. Peruuntuneesta kotiapuajasta, josta ei ole ilmoitettu etukäteen, veloitamme 30,00 euroa. Yhdistys ei kuitenkaan laskuta asiakkaalta peruutusmaksua äkillisissä sairastapauksissa lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella.