Kotiapupalvelu

Yhdistys ei ole pystynyt pitämään yllä kotiapupalvelua koronatilanteen vuoksi. Pyrimme yhä olemaan varovaisia ylimääräisten sosiaalisten kontaktien kanssa. Kun koronatilanne antaa periksi, pyrimme aloittamaan kotiapupalvelun uudelleen. Tiedotamme tästä erikseen.

Apua arjen askareisiin!

Jyväskylän Reumayhdistys tarjoaa jäsenistölleen edullista kotiapupalvelua. Palvelu on jäsenetu, joka on tarjolla jokaiselle jäsenelle riippumatta hänen terveydentilastaan tai sairauden asteestaan. Kotiapupalvelu on kotitalousvähennyskelpoinen.

Kotiapupalvelun toimenkuvaan kuuluvat mm:
      - Siivous
      - Muut kodinhoitotyöt
      - Ikkunoiden pesu
      - Liinavaatteiden vaihto
      - Asiointipalvelu
      - Pyykinkäsittely
      - Ulkoiluttaminen

Kotiaputyötä tulee pääsääntöisesti tekemään työpari eli kaksi työntekijää. Joskus kuitenkin sairastapauksissa tai yllättävissä tilanteissa työtä pääsee tekemään vain yksi työntekijä. Kotiavun työ suoritetaan asiakkaan siivousvälineillä ja pesuaineilla; kotipalvelutyöntekijöillä on mukanaan vain ikkunanpesulasta. Palvelualueina ovat Jyväskylän keskustan alue sekä lähialueet noin 20km säteellä.

Kotiapuaikoja voi varata sekä kuluvalle kuulle että seuraavalle kuukaudelle
- puhelimitse Maikalta toimiston puhelinnumerosta 050 579 1156
- käymällä paikan päällä Reumayhdistyksen toimistolla

Varattua aikaa voi siirtää tai peruuttaa, mutta tällaiset muutokset pyydetään tekemään vähintään 2 päivää etukäteen, jotta kotiaputyöntekijöille pystytään etsimään uusi työkohde. Peruuntuneesta kotiapuajasta, josta ei ole ilmoitettu etukäteen, veloitamme 30,00 euroa. Yhdistys ei kuitenkaan laskuta asiakkaalta peruutusmaksua äkillisissä sairastapauksissa lääkärin tai terveydenhoitajan todistuksella.