Hyvä tietää

Reumaliiton teemana 2020:

Vapaaehtoisuus vahvistaa

Reumaliitto haluaa nostaa tietoisuutta vapaaehtoisuudesta ja sen tuottamasta ilosta tekijöilleen ja toiminnassa osallisina oleville. Tarkoituksena on tuoda esiin vapaaehtoisten tarinoita ja auttaa tukemaan olemassa olevia ja löytämään uusia vapaaehtoisia. Lisäksi haluamme muistuttaa vapaaehtoistoiminnan merkityksestä yhteiskunnassa. Vapaa-ehtoisten avulla tuotetaan paljon yhteis-kunnallista hyvää. Vapaaehtoisten tarjoamat inhimilliset kohtaamiset tuottavat iloa niin tekijöilleen kuin niille ihmisille, joiden elämään vapaaehtoisten panos vaikuttaa.

Voit parhaillaan pohtia, mitä voisit tehdä toisten hyväksi. Reumaliiton jäsenyhdistyksissä toimii koulutettuja vertaistukijoita eli tukihenkilöitä, jollaiseksi kuka tahansa voi kouluttautua ja kokea kuinka vapaaehtoisuus vahvistaa.

Vuonna 2020 Reumaliitto järjestää kaksi vertaistukijoiden peruskurssia:

Seinäjoella 15.–16.2. ja Lahdessa 12.–13.9.

Lisätietoja saat linkeistä Reumaliiton nettisivuilta.

Toimiston terveisiä

Maksuista

Yhdistyksellä on käytössään kaksi pankkitiliä, joten olethan tarkka, että maksat jäsenmaksusi eri tilille kuin muut maksusi. Muistathan aina ILMOITTAA OSALLISTUMISESI ENNEN KUIN MAKSAT! Matkoille on vain rajallinen määrä paikkoja. Matkoista, retkistä ja liikuntaryhmien maksuista emme lähetä erillistä laskua, vaan maksutiedot ja tilinumero tulee tarkistaa oma-aloitteisesti matkan tai ryhmän esitteestä. Huom! Toimistollamme ei voi maksaa pankkikorteilla; vain käteinen käy.

Lisäksi toimiston työtä helpottaaksesi ja pankkimaksujen pitämiseksi alhaisina, käytäthän tilisiirtoa tehdessäsi aina mainittua viitenumeroa – älä jätä viestiä maksun viestikenttään! Jos aiot maksaa kerralla useamman ihmisen maksun, ilmoita siitä etukäteen jo varatessasi matkaa.

Osoitteenmuutokset

Muistathan myös ilmoittaa toimistolle muutoksista yhteystiedoissasi; emme saa automaattisesti esim osoitteenmuutosta. Jos haluat saada sähköpostitiedotteita yhdistykseltä, ilmoita sp-osoitteesi.

Toimiston aukioloajoista

Jyväskylän Reumayhdistyksen toimisto vetäytyy perinteisesti kesälomille juhannuksena, eli kesän viimeinen toimiston aukiolopäivä on to 18.6.2020.

JOS TÖRMÄÄT EPÄSELVIIN TILANTEISIIN TAI KAIPAAT NEUVOJA kuntoutukseen hakemisessa, voit aina kääntyä Kelan asiantuntijoiden puoleen, Kelan palvelunumero auttaa kuntoutuspalveluissa ja -kurssiasioissa:

ma-pe klo 8-18.00