Tuettu Loma

pe 2.8.2019 mennessä.

Omavastuuosuus       110 € / aikuinen / 5 vrk

Loman sisältö

Lomaan sisältyy täysihoito (aamiainen, lounas ja päivällinen), majoitus kahden hengen huoneessa ja vapaa-ajan ohjelma. Lomalla on tavoitteena antaa eväitä arjessa selviytymiseen ja parantaa lomalaisen omaa elämän hallintaa. Tuettu loma on tarkoitettu vähävaraisille, jotka eivät omin varoin pysty järjestämään lomaa.

Lomatukihakemukset ja päätökset

Henkilökohtaiset hakemukset tehdään Solaris-lomat ry:n lomatukihakemus-lomakkeelle, jonka saa yhdistyksen toimistolta. Nettisivujen www.solaris-lomat.fi kautta voi hakea myös sähköisesti. Jokainen hakija postittaa hakemuksen itse SUORAAN Solaris-lomat ry:lle 3 kk ennen loman alkamispäivää eli perjantaihin 2.8.2019 mennessä. Hakemus postitetaan osoitteella:

Solaris-lomat ry

Kauppakaarre 1

00700 HELSINKI

Jokaisen lomaa hakevan tulee täyttää hakemus huolellisesti, tosin taloutta kohden täytetään vain yksi hakemus. Hakemuksesta tulee löytyä myös kaikkien taloudessa asuvien tulotiedot, vaikka kaikki eivät osallistuisikaan lomalle. Tuettu loma voidaan myöntää samalle henkilölle korkeintaan joka toinen vuosi.

Myönteiseen lomapäätökseen vaikuttavat taloudelliset, terveydelliset ja sosiaaliset perusteet. Muista, että ilman perusteluja lomaa ei voida myöntää; vastaa siis huolellisesti kohtaan 9, sillä lomajärjestö saa lomapäätökseen vaikuttavia tietoja elämäntilanteestasi vain Sinulta itseltäsi. Lomatukihakemukseen tulee myös merkitä sille varattuun kohtaan tieto järjestävästä yhdistyksestä, eli kohtaan 2 tulee merkitä ”Jyväskylän Reumayhdistys ry”. Lomalle hakeminen ei kuitenkaan edellytä yhdistyksemme jäsenyyttä.

Lomalle valituille lähetetään kutsu ja omavastuulasku noin kuukausi ennen lomaa. Peruutukset myönnetystä lomatuesta tehdään henkilökohtaisesti suoraan lomajärjestöön.

Reumayhdistys järjestää lomalle maksullisen yhteiskuljetuksen, johon voi ilmoittautua toimistolle 050 579 1156 lomalle hyväksymisen jälkeen.

Lisätietoja ryhmälomasta antaa:

Solaris-lomat ry