Liikunta

Tules Käveleen!

Yhdistys järjestää sään salliessa hyvän mielen kävelyryhmiä, joissa jokainen voi kävellä oman kuntonsa ja jaksamisensa mukaan; reitillä vältetään jyrkkiä rinteitä ja pyritään pitämään turvavälit toisiin. Kävelyhetket ovat maksuttomia tapahtumia. Seuraavat kävelyhetket järjestetään:

To 21.1.       To 4.2.         To 18.2.

To 4.3.         To 18.3.       ja to 1.4.

Lähtö klo 10 Reumayhdistyksen edestä osoitteesta Kilpisenkatu 18.

Opintokeskus Sivis tukee kaikkia Jyväskylän Reumayhdistyksen järjestämiä vertaistukiryhmiä, kerhoja ja liikuntaryhmiä.

Jumpat

Sisätiloissa järjestettäviä jumppia toteutetaan vain paikallisten koronarajoitusten ja suositusten salliessa. Valitettavasti allasjumppia yhdistys ei pysty keväälle lainkaan järjestämään, ja tällä hetkellä Jyväskylän kaupungin harrastamiseen ja liikuntaan liittyvät koronasuositukset ja -rajoitukset estävät muidenkin sisäliikuntaryhmien aloittamisen heti tammikuussa. Voit tarkastella kaupungin suosituksia täältä. Tällä hetkellä mm. kaikki sisätiloissa tapahtuva yli 18-vuotiaiden ryhmäliikunta suositellaan keskeytettäväksi 28.2. asti.

Meidän on kuitenkin mahdollista käynnistää kaksi liikuntaryhmää Sepänkeskuksessa heti, kun korona sen sallii. Isotooppisalissa pystytään jumppaamaan maksimissaan 10 henkilön ryhmissä turvaetäisyyksien varmistamiseksi. Ryhmiin voi alustavasti ilmoittautua to 21.1. klo 10.00 alkaen Reumayhdistyksen toimistolle. Toimistolta otetaan ilmoittautuneisiin erikseen yhteyttä puhelimitse, kun koronasuositukset sallivat ryhmäharrastustoiminnan uudelleenaloittamisen. Kevätkauden liikuntamaksu määräytyy jäljellä olevien käyntikertojen mukaan.

Kehonhuoltojumppa Sepänkeskuksessa

Sis. kuntopiiri ja keppi-, pallo- ja tuolijumppaa (jumpata voi myös koko kauden tuolilla)

Tiistaisin klo 10.30 – 11.30

alkaen kun korona sallii ja päättyen 11.5.

Vetäjänä Kristina Malinen

Tule’s Samba Sepänkeskuksessa

Torstaisin klo 13.00 – 14.00

alkaen kun korona sallii ja päättyen 8.4.

Vetäjänä Kristiina Haavisto

Monipuolinen liikunta yli 65-vuotiailla

Vähentää

• masennuksen ja ahdistuksen oireita