Taipaleenjoki - Ooppera

Su 17.10.2021

SIIRTYY KEVÄÄLLE 2022!

Messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki

Joulukuun alussa Leningradin Sotilaspiirin komentaja Kirill A. Meretskov oli kääntänyt Karjalan kannaksen suuren hyökkäyksen painopisteen Viipurin suunnasta itäiselle Kannakselle. Suomalaisten kova vastarinta alkuperäisellä hyökkäyslinjalla Kannaksella oli yllättänyt puna-armeijan, ja hyökkäysvoimat kaksinkertaistettiin, mutta läpimurtoa ei siitä huolimatta tapahtunut.

Suomi säilytti itsenäisyytensä, mutta jäljelle jäi tragedia.

Taipaleenjoki – ooppera kertoo inhimillisen tarinan Taipaleen taisteluista kansallisrunoilijamme Yrjö Jylhän silmin ja tunnoin. Jylhä koki rintaman kauheudet niiden kokonaisuudessaan johdettuaan Kempin rykmentin 1 pataljoonan toista komppaniaa. Sodan kokemukset saivat lopulta Jylhän riistämään oman henkensä vuonna 1956.

Taipaleenjoki – oopperaa on esitetty viimeksi Ilmajoen Musiikkijuhlilla vuosina 2010-2012.

Päärooleissa – Jyrki Anttila, Jaakko Kortekangas, Hedvig Paulig, Tiina Maija Koskela, Joonas Asikainen.
Sävellys – Ilkka Kuusisto
Libretto – Panu Rajala

Oopperan hinta on 60€ jäsen ja 70€ ei-jäsen, sisältäen pääsylipun Paviljonkiin, istumapaikat alasalissa. Konsertin järjestäjä vastaa turvaetäisyyksien järjestämisestä.

Sitovat ilmoittautumiset ke 8.9.2021 mennessä numeroon 050 579 1156.

HUOM! Eräpäivä to 30.9.2021, viitteellä 7100, tilille FI96 5089 0520 0156 97.