Rakastunut Ryti Mikkelissä la 16.11.

Historian havinaa Mikkelissä la 16.11.2019

Tervetuloa nauttimaan teatterista ja Kenkäveron hyvästä ruuasta!

Mikkelin teatteri ja Rakastunut Ryti
Näytelmä kertoo talonpojan tiestä valtakunnan politiikan huipulle ja sieltä sotasyyllisenä tuomituksi.

Kulttuurinälkäisille on tarjolla Risto Rytin elämästä kertova näytelmä. Kenkäveron 150- vuotiaaseen päärakennukseen on ilo tulla ruokailemaan ja nauttimaan näytelmässä mainittua mustikkarättänää.

Risto Rytin ja Suomen vaiheita kuvaavan näytelmän tarina alkaa 1910-luvulta. Näytelmän keskeiset henkilöt ovat: Risto Rydin (1889-1956) lisäksi liikemies Alfred Kordelin sekä Rydin puoliso Gerda, omaa sukua Serlachius. Tarina näyttää sotavuosien pääministerin ja presidentin elämän puolet niin tarkkana ja harkitsevana lakimiehenä, poliitikkona, päättäjänä, ystävänä kuin puolisonakin. Käsikirjoittajat Reidar Palmgren ja Tapio Liinoja ovat tehneet 100 vuotiasta Mikkelin Teatteria varten oman version lisäten mukaan historiallisia tapahtumia Mikkelistä. Rakastunut Ryti on osa Mikkelin Teatterin 100-vuotisjuhlakauden ohjelmistoa. Ohjaus: Aleksander Anria

Kun kulttuurielämykset on koettu ja vatsat täynnä, on mukava siirtyä myymälään,
jossa ihastuttavat Ebba Masalinin opetustauluista tehdyt uudet tuotteet.

Harjukatu 4 tilausajolaituri                   klo 9:00

Rakastunut Ryti esitys                           13:00 kesto 2,5 h väliaikoineen

• väliaikakahvitus

Kenkävero, ruokailu                                 16:00

Jyväskylään paluu                                    18:00

Matkan hinta on 70€ jäsen ja 80€ ei-jäsen, sisältäen kuljetuksen, pääsylipun esitykseen, ruokailun ja muun matkaohjelman. Ilmoitathan mahdollisen erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä.

Sitovat ilmoittautumiset ja maksu to 24.10.2019 mennessä 050 579 1156.

Maksamisen voit suorittaa myös viitteellä 7058 tilille FI96 5089 0520 0156 97.