Papinniemen Leirikeskus 16.5.

Laukaan seurakunnan leirikeskus sijaitsee Äijälän kylässä Uuraanjärven rannalla. Laukaan kirkonkylästä on Papinniemeen matkaa 22 kilometriä. Laukaan seurakunta kuuluu Lapuan hiippakuntaan ja Jyväskylän rovastikuntaan. Laukaasta tuli itsenäinen seurakunta vuonna 1593, kun se itsenäistyi Rautalammin pitäjästä. Laukaan emäseurakuntaan kuului aikanaan laaja alue nykyistä Jyväs- ja Ääneseutua.

Vuonna 1989 valmistunut Papinniemi on 42 majoituspaikkaa, päärakennuksen ja saunan käsittävä kokoontumispaikka. Pihapiirissä on syksyllä 2011 käyttöön siunattu Kasvun kappeli, johon mahtuu 50 henkeä. Päärakennuksen sali on kasuaalitoimituksiin eli kirkon hengellisiin toimituksiin vihitty paikka.

Leirikeskus on käytössä ympäri vuoden. Seurakunnan omien leirien ja tilaisuuksien lisäksi sen majoitus-, ruokailu- ja tilapalveluita myydään ulkopuolisille. Tiloissa ei ole rappusia, piha ja ulkoilumaasto ovat tasaisia. Joka paikkaan on invaluiskat ja rantaan pääsee pyörätuolilla.

Lähtö Harjukatu 4                                   10:00

Saapuminen Papinniemeen, tilan esittely

Ruokailu                                                   12:00

Pieni hartaushetki

Lähtökahvit, arpajaiset yms.                    15:00

Tutustuminen Laukaan srk

kirkkomuseoon, esittely                           15:30

Laukaan kirkkomuseo on yksi harvalukuisista seurakuntien omistamista museoista maassamme. Museo avattiin keväällä 1997 ja se sijaitsee Laukaan kirkon alakerrassa.

Matkan hinta on 30€ jäsen ja 40€ ei-jäsen, sisältäen Pohjolan Matkan kuljetuksen, ruokailun ja lähtökahvit.

Ilmoitathan mahdollisen erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä Sitovat ilmoittautumiset ja maksu to 2.5.2019 mennessä 050 579 1156. Maksamisen voit suorittaa myös viitteellä 6826 tilille FI96 5089 0520 0156 97.