Kaupunkimatka Pieksämäelle pe 27.9.

Ota suunnaksi Pieksämäki!

Kaupunkimatka naapurikaupunkiin Pieksämäelle pe 27.9.2019

Ensimmäinen kohteemme on Häkkilän tila, jossa nautimme aamukahvit ja seuraamme heidän teatteriesityksensä. Häkkilän hämärähetken tarinat vievät kulkijat vanhan kestikievarin ja seudun elämään. Esityksen kesto tarjoilun kera on noin yhden tunnin ajan.

Häkkilän tila on Venetmäen kylässä sijaitseva vanha maalaismiljöö, jonka pihapiirin rakennukset ovat peräisin 1800-luvulta. Tila on toiminut 1860-luvulta 1900-luvun alkupuolelle kestikievarina, myös kyläläisten äänestyspaikkana ym. kokoontumispaikkana. Tila on ollut alun perin Mikkelin pitäjän Karpelan ratsutilan torppa 1700-luvulla. Vuodesta 1767 alkaen tila oli saman suvun hallinnassa melkein 240 vuotta. Anita ja Terho Häkkisen omistukseen tila siirtyi vuonna 2004. Tila on 25 km:n ajomatkan päässä Pieksämäeltä valtatie 23:n varressa Jyväskylän suuntaan.

Sieltä lähtee matkallemme mukaan talon ajomies "Alabertti", joka toimii koko retkemme ajan oppaana läpi Pieksämäki - kierroksen, tehden meille Pieksämäen tutuksi.

Jatkamme matkaa visiitille Sylvi Kekkosen Pappilan puiston pihapiiriin. Täältä matkaamme sitten Pöyhölän Pappilaan, jossa meitä odottaa pöytäliina kattauksin, runsas ruokapöytä antimineen.

Tutustumme Kulttuurikeskus Poleeniin ja katsastellaan kaupunkikierroksella esitettäviä muita mielenkiintoisia kohteita mahdollista pientä shoppailuhetkeä unohtamatta. Kotiin lähtiessä on vielä mahdollisuus vierailla yhdessä Euroopan nykyaikaisimman leipomon, Moilas Oy:n myymälässä.

Lähtö Harjukatu 4 tilausajolaituri       klo 9:00

Häkkilän tilalle                                           10:00

Kulttuuripappila Sylvin puisto                11:30

Pöyhölän Pappila, ruokailu                    12:15

Kulttuurikeskus Poleeni                          14:00

Jyväskylään paluu                                    16:30

Matkan hinta on 60€ jäsen ja 70€ ei-jäsen, sisältäen kuljetuksen, aamukahvin, pääsylipun esitykseen, ruokailun ja muun matkaohjelman. Ilmoitathan mahdollisen erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä.

Sitovat ilmoittautumiset ja maksu to 11.9.2019 mennessä 050 579 1156.

Maksamisen voit suorittaa myös viitteellä 7061 tilille FI96 5089 0520 0156 97