Karstulan Mieslaulajat 31.10.

Tulitauko - konsertti

su 31.10.2021

Näytelmällistä kuorolaulamista.

Maaseudun puolesta, ei ketään vastaan.

Karstulassa, Laaksolan koulun auditoriossa, maaseutupoliittinen musiikkisatiiri Tulitauko.

Karstulassa on kuulemma ihmetelty jo pitemmän aikaa valtakunnan päättäjien ja metropolilaisten nurjaa suhtautumista maaseutuun. Näyttää siltä kuin maaseudun ja kaupunkien väliin olisi muodostunut muuri: työnimenä muurilla voisi olla Kehä Kolmonen. Karstulan Mieslaulajat keksi ratkaisuksi siirtää Kehä Kolmosen vähän nykyistä paikkaansa pohjoisemmaksi, ihan Karstulan tasalle. Suunnitelman laatijaksi valikoitui Juhani Lehtonen, joka on aiemminkin tehnyt käsikirjoituksia kuoron esityksiin.

Toiset rakentavat muureja – toiset purkavat.

Tulitauossa syntyi ensin käsikirjoitus ja sen jälkeen kuoronjohtaja Olli Oikari etsi sopivat, tavalla tai toisella teemaan istuvat kappaleet. Hän johtaa kuoroa usein orkesterin keskeltä jonkin sopivan soittimen ääreltä. Tulitauossa on 25 kappaletta.

Kun käsikirjoitus ja kappaleet ovat valmiina harjoittelua varten, pitää kokonaisuus kutoa draamaksi. Pitkän linjan ohjaaja Seppojuhani Ruotsalainen laittoi osaamisensa peliin.

Karstulan Mieslaulajat on perustettu 6.2.1949 ja laulajia tällä hetkellä on 33. Kuorolaisten keski-ikä huitelee kuudenkympin paremmalla puolella, mutta yksi solisteista on vasta kymmenvuotias Mico Valkeinen. Kuoro on ottanut Micon kummipojakseen ja Tulitauossa nuorimies esittää räppisoolon.

Menomatkalla ruokailemme Saarijärvellä, historiallisessa Tarvaalan Pappilan Ruustinnassa.

Lähtö Harjukatu 4                                 11:00

Ruokailu, Ruustinna                            12:00

Tulitauko, konserttiesitys                 15:00

väliaikakahvitus

Kotimatkalle konsertin päätyttyä

Matkan hinta on 55€ jäsen ja 65€ ei-jäsen, sisältäen bussimatkan, ruokailun Saarijärvellä Tarvaalan Pappilan Ruustinnassa, pääsylipun konserttiin ja väliaikakahvituksen.

Ilmoitathan mahdollisen erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä. Konsertin järjestäjä vastaa turvaetäisyyksien järjestämisestä.

Sitovat ilmoittautumiset ke 20.10.2021 mennessä 050 579 1156. Maksamisen voit suorittaa myös:

viitteellä 7100 tilille FI96 5089 0520 0156 97.