Äidinmaa 23.3.

Kuopion Kaupunginteatterissa

la 23.3.2019

Kuorikoski – Nieminen – Rosström – Enckell

Äidinmaa-musikaali on uljasta melodraamaa ja tunteisiin rohkeasti tarttuvaa teatteria.

Harvinainen myös siinä suhteessa, että se on musikaaleille hieman epätyypilliseen tapaan täysin suomalainen.

Anniina Enckellin käsikirjoittama ja Esa Niemisen ja Niklas Rosströmin säveltämä musikaali Äidinmaa on väkevä sukupolvikertomus yhden suvun vahvoista naisista, heidän valinnoistaan ja kyvyistään selviytyä traagisimmillakin hetkillä. Melodiset ja elämää täynnä olevat sävelmät huokuvat nuoruuden kiihkoa ja intohimoa, jotka sodan synkät varjot sitten pimentävät ja musiikki saa dramaattisempia sävyjä.

Perunkirjoitustapahtuma 80-luvun loppupuolella suvun jo suljetussa kyläkaupassa laukaisee vanhan Annin muistelemaan menneisyyden tapahtumia. Juuri ennen toisen maailmansodan syttymistä, nuoren Annin ja kylään kesätöihin tulleen Olavin välille, leimahtaa lyhyt, mutta intohimoinen romanssi. Olavin lähtiessä rintamalle Anni joutuu raastavien valintojen eteen; valitako raha ja turvallisuus vai rakkaus?

Kahdessa aikatasossa liikkuva tarina, sota-ajassa ja 1980-luvun lopussa liikkuva tarina kerii auki menneisyyden traumat, vaikenemisen kulttuurin ja ristiriidat perhesuhteissa. Kun sodat eivät lopu sotimalla eikä kaipuu katoa käskemällä, Äidinmaa muistuttaa meitä vapauden ja rakastamisen tärkeydestä. Musikaali elämän vaikeista valinnoista.

Lähtö Harjukatu 4                                    8:00

aamiainen, IKEAssa                                 9:40

IKEA - Matkus shopping aikaa

lähtö sovitusti teatterille

Äidinmaa alkaa                                       13:00

Koivumäen kartano, ruokailu                   16:00

Kotimatkalle

Matkan hinta on 72€ jäsen ja 82€ ei-jäsen, sisältäen bussimatkan, aamiaisen Ikeassa, teatterilipun ja ruokailun Koivumäen kartanossa.

Ilmoitathan mahdollisen erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä.

Sitovat ilmoittautumiset ja maksu ma 4.3.2019 mennessä 050 579 1156.

Maksamisen voit suorittaa myös viitteellä 6813 tilille FI96 5089 0520 0156 97